2009. április 12., vasárnap

I'm Back!(lehet hogy már volt ilyen XD)

Ez is eljött, bizony újraindítottam a blogot. Hogy miért állítottam le annak okát most sem fogom feltárni de azt sem miért nyitom meg újra legyen elég annyi hogy nem javult a helyzetem mindössze úgy éreztem ideje kezdeni a blogal valamit ha már van J.

Nos ahogy látjátok eszközöltem némi változást, nem csak a skint váltottam le hanem rengeteg felesleges modult és mellék oldalt töröltem (például a fórumot ami annak ellenére hogy nem használta senki tele volt spammolva mindenféle reklámmal). A hírezési bugokat is kijavítottam és az oldal betöltését is sikerült gyorsítanom, egyéb változások is lesznek de azokról később.

Jöjjön egy aktuális téma. Bizony a húsvét. Egy magamfajta Hardcore gamer (ejtsd: kocka) is rápillant néha a naptárra (pl.: mikor nem kell vagy mikor kellett volna iskolába menni) és meglátja hogy JéJ húsvét van. Lássuk is mit is jelent a húsvét illetve hova fajult.

Mint legtöbb ünnepünk a húsvét is a marketing, a vásárlás, és az ünnep lényegének elvesztése jutott, sajnos. Ahogy sokan „nyúl ünnepnek hívják” leginkább a vásárlás egy újabb okát adja manapság. Az említett nyúlnak leginkább a gyermek folklórban van fontos szerepe. A nyugat-európából jövő szokás szerint a nyúlnak fészket építenek és a mikuláshoz hasonlóan a nyuszi is hozza az ajándékokat. (Franciaországban és Belgiumban  a tojásokat nem a nyuszihoz kötik hanem a húsvéti harangok (cloches de Pâques) hullajtják.)

Mindenféle szokás mellett a húsvét a kereszténység legnagyobb ünnepe melyen Jézus harmadnapi feltámadását ünnepeljük. A Biblia szerint a nagypénteki keresztre feszítés utáni harmadik napon feltámadva legyőzi a halált. Ezzel az áldozattal amit értünk hozott minden ember bűnét megváltotta.

Maga a húsvét alapvetően egy zsidó ünnep a pészha (avagy páska) volt és az egyiptomból való szabadulást ünnepelték.

A húsvét mindig a tavaszi napéjegyenlőségkor van tartva.

A vicces az hogy akár hol kerestem semmit nem találtam magának a húsvéti nyúlnak a konkrét „születés”-éről szemben a mikuláséval ahol ugye ismerjük a történetet.

Elkeserítő néha számomra hogy az emberek ennyire elfelejtik hogy miről is szól ez az ünnep.

De a hangulatot feldobandó hoztam nektek pár nyulas videót (ezeket a nyulakat minden gamer ismeri J).


Ezennel elindítom Season 2-t :)
(Készülni fog egy új fejléc is akinek ezzel vagy a bloggal kapcsolatban van valami építő jellegű ötlete kommentben írja meg nyugodtan.)

Nincsenek megjegyzések: